freund logo

Support- og opdateringsaftale med Freund Elektronik A/S

Her på siden kan du se hvad en support- og opdateringsaftale dækker, og hvilke konsekvenser et fravalg af aftalen har

Support- og opdateringsaftale

Når du køber en IP-løsning, er det en stor fordel, at tilvælge en support- og opdateringsaftale fra start.

Ligesom en computer har brug for opdateringer, skal IP-systemer også opdateres med jævne mellemrum. Det sikrer stabil drift og høj sikkerhed.

Med en support- og opdateringsaftale er du garanteret driften og at anlægget altid kører på den nyeste softwareversion. Samtidig har du fri adgang til prioriteret support alle hverdage fra 8-16. Uden regelmæssige opdateringer kan der opstå driftsproblemer og fejl, som i værste fald kan betyde, at systemet slet ikke fungerer.

Vi anbefaler derfor altid at tilkøbe en support- og opdateringsaftale sammen med et IP-anlæg, så du er sikret drift, løbende opdateringer, maksimal sikkerhed og fuld funktionalitet.

Det er vigtigt, at du forholder dig til dette og aktivt vælger support- og opdateringsaftalen til eller fra senest dagen før levering af et IP-anlæg.

Betyder det at du ikke kan få support på allerede købte systemer, hvis du ikke har indgået en aftale? 

Nej det gør det ikke, men ved support på systemer uden en support- og opdateringsaftale risikerer man at en ældre softwareversion er årsagen til problemet. Et sådan problem kan kun løses med en support- og opdateringsaftale. Ved support uden en aftale opkræves der betaling i henhold til gældende timetakster, men der er ingen sikkerhed for at problemet kan løses uden opdatering. Der opkræves betaling for hver påbegyndt halve time.

Vælger man at købe en support- og opdateringsaftale på et senere tidspunkt, beregnes prisen altid fra installationsdatoen af IP-anlægget, og aftalen træder først i kraft, når betalingen er gennemført. Der vil derudover blive pålagt et administrationsgebyr og evt. et teknikergebyr for genetablering af cloudservice o.l.

OBS! Hvis man har et anlæg, hvor en service er en del af den løbende betaling i en support- og opdateringsaftale, kan man ikke fravælge aftalen. Det gælder for eksempel, hvis løsningen inkluderer en cloud-baseret SIP-server, et dataabonnement, en trunk-forbindelse o.l. Uden en support- opdateringsaftale vil anlægget ikke kunne fungere.

Support- og opdateringsaftalen dækker ikke konkret undervisning, men kurser kan købes ved behov.

Support- og opdateringsaftalen skal altid indeholde korrekt installationsadresse af hensyn til den tekniske support.

Ved fremtidige henvendelser vedr. support vil anlægsnummer / alternativ installationsadresse være nødvendig at oplyse.


Indgå, fravælg eller opsig en aftale her

NB. Det er kun nødvendigt at én part indgår eller fravælger/opsiger aftalen (enten installatøren eller slutkunden)

For installatører ⬇️

Opret support- og opdateringsaftale (installatører)
Fravælg/opsig support- og opdateringsaftale

For ejere/administratorer ⬇️

Opret support- og opdateringsaftale (ejere/administratorer)
Fravælg/opsig support- og opdateringsaftale

Betaling, håndtering og udvidelse af aftaler

  • Datoen for ikrafttrædelse af support- og opdateringsaftalen vil typisk ske på et senere tidspunkt end leveringsdatoen for produktet, og aftales derfor individuelt med Freund.

  • Support- og opdateringsaftalen betales altid forud. Dog gælder det ved udvidelse af eksisterende aftaler, at opkrævningen for dette samles på næste periodemæssige faktura.

  • Den første betaling opkræves fra det aftalte starttidspunkt og dækker perioden frem til årsskiftet. Derefter vil fakturering ske halvårligt eller helårligt følgende kalenderåret.

  • Fakturaer fremsendes måneden før forfaldsdato. F.eks. tilsendes opkrævning for januar-juni i december året forinden.

  • Opsigelse af support- og opdateringsaftalen kan altid ske senest 2 måneder før ikrafttrædelse af næste faktureringsperiode. Aftalen kan opsiges her

Download teksten fra denne side som Word-fil